25 februari 2009

India is mijn litteken! (positief)

Vanaf nu probeer ik mijn blog regelmatig te updaten, vooral foto's updaten.

Er wordt gediscussieerd over een paar foto’s op facebook.
Men vond dat ik een paar foto’s niet kon maken wegens respect voor de Indiers. Natuurlijk toonde ik hun ook wel respect!
Een anoniem A zei, hoe zit het dan met World Press Photos?
En nog anoniem B zei, er is een verschil tussen professionele fotojournalisten en gewone fotografers zoals een toerist. Het is hun job om een foto te maken, en zij worden ervoor betaald.
Anoniem A zei dat het klopt maar soms kan iemand als toerist niet altijd vragen of hij/zij een foto mag nemen, want anders wordt de foto op zich anders, het is niet natuurlijk, echt meer...

Maar soms wil ik een foto maken om mensen te laten beseffen dat dit in de wereld gebeurt! Of moet ik de harde werkelijkheid van hun leven verbergen hoewel het een feit is???

Het is dilemma: Respect of de wereld tonen wat er allemaal in hun wereld gebeurt?


Terrorist op 26 november 2008 in Mumbai.

Er zijn veel amputaties in India!

Ja, er bestaat een speciale wagon voor gehandicapten!

De slapende bedelaar in een treinstation.

De zoeker.

Prachtige uitzicht bij Munnar!

Zonder water, geen varen!

Een Indianse thee.

Meer foto's:
http://picasaweb.google.be/hilde.verhelst

Geen opmerkingen: